به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰

صعود طلا با گسترش شیوع اومیکرون و نگرانی از تورم

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه 17 دسامبر در آخرین معاملات هفته قیمت طلا در بازار جهانی موقتا از مرز 1800 دلار در اونس عبور کرد و اولین هفته صعودی در پنج هفته اخیر را به پایان برد در حالی که نگرانی از گسترش شیوع اومیکرون و تورم بالا سبب شده سرمایه گذاران به دارایی های مطمئن تر مثل طلا گرایش بیشتری نشان دهند.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 1.06 درصد یا 18.78 دلار صعود به 1798.18 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1794.98 و 1813.86 دلار بود.

روز جمعه بازارهای سهام در آمریکا نزولی بود. تغییر رویکرد بانک مرکزی این کشور در جهت کاهش محرک های اقتصادی و احتمال افزایش نرخ بهره می تواند رشد اقتصادی ایالات متحده را تهدید کند به خصوص که تعداد موارد ابتلا به کرونا در جهان بار دیگر رو به افزایش است.

تحلیل گر شرکت Blue Line Futures می گوید: “در سه ماه آینده رشد ضعیفی خواهیم داشت و بازارهای سهام ایالات متحده از قله های خود اصلاح خواهند داشت. در نتیجه به نظر می رسد در شرایط فعلی بسیاری از سرمایه گذاران در آمریکا قصد دارند از سهام به سمت طلا و نقره حرکت کنند.” او افزود که نتیجه نشست فدرال رزرو با عدم اطمینان زیادی برای فلزات گرانبها همراه بود و اکنون تمرکز بازار بر آمار اشتغال معطوف است.

روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که تا پایان سال 2022 احتمالا سه نوبت افزایش نرخ بهره خواهیم داشت. افزایش نرخ بهره اصولا خبر بدی برای طلا است زیرا به تبع آن افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. اما مدت زیادی است که بازارهای مالی احتمال افزایش نرخ بهره در واکنش به تورم بالا را در قیمت گذاری خود لحاظ کرده بود.

تحلیل گر ساکسوبانک می گوید: ” بازار طلا در سال 2022 با عدم اطمینان همراه است. احتمال افزایش شدید بازده اوراق خزانه باعث شده که پیش بینی های منفی را برای بازار طلا شاهد باشیم.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید