به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۰

تشدید بحران اوکراین و صعود طلا تا قله نه ماهه

صبح سه شنبه 22 فوریه ( 3 اسفند) قیمت طلا در بازار جهانی به قله نه ماهه رسید در حالی که بحران در شرق اروپا تشدید شده و نیروهای روسی به دو جمهوری مستقل در شرق اوکراین وارد شدند. این رویداد ضمن افزایش ریسک در بازارهای مالی به بهبود قیمت طلا کمک کرده است.

ساعت 11:10 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.66 درصد یا 12.47 دلار صعود به 1911.68 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1899.92 و 1913.59 دلار بود.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “با توجه به اینکه اوضاع شرق اروپا هر روز وخیم تر می شود، فعلا دلیلی برای منفی بودن طلا وجود ندارد. افزایش فشار تورم رکودی در جهان عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می کند. تحریم های گسترده غرب علیه روسیه می تواند فشار اقتصادی در بسیاری از نقاط جهان را افزایش دهد و تورم را تشدید کند.”

شب گذشته رئیس جمهور روسیه بطور رسمی استقلال دو جمهوری اوکراین را به رسمیت شناخت و ارتش روسیه عملیات نیروهای حافظ صلح را در این منطقه کلید زدند. این امر می تواند مقدمه ای برای بروز جنگ گسترده در اوکراین باشد. در این شرایط قیمت نفت خام به قله های هفت ساله جهش کرد و بازار سهام در آمریکا نزولی شد.

رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی صادر کرد که طبق آن کلیه اشخاص آمریکایی حق معامله و سرمایه گذاری در دو جمهوری مستقل اوکراین را ندارند. بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا کاهش پیدا کرده و انتظار می رود در ماه جاری افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو به تصویب برسد.

به گفته تحلیل گر تکنیکال رویترز، طلا در محدوده 1920 دلار در اونس با مقاومت مواجه است و در صورت شکسته شدن این مقاومت امکان پیشروی تا 1940 دلار وجود خواهد داشت.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
نظر خود را بنویسید