به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید

تحولات اقتصادی موثر بر بازار فلزات ( 29 مارس 2021)

شاخص دلار آمریکا تقریبا در بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته قرار دارد در حالی که امید به بهبود اوضاع اقتصادی و توزیع واکسن کرونا در کنار تضعیف یورو همچنان به بهبود شاخص دلار کمک می کند.

روز جمعه شاخص دلار به 92.793 واحد رسید که فاصله چندانی به قله یک ماهه ندارد. این شاخص در یک هفته اخیر 0.9 درصد رشد داشت. شاخص دلار ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی محاسبه می کند.

آمار بیکاری در آمریکا به پایین ترین سطح در یک سال گذشته رسیده و به نظر می رسد با افزایش توزیع واکسن کرونا احتمال دارد اوضاع بازار کار این کشور به تدریج بهبود بیشتری داشته باشد.

روز جمعه به دنبال بسته شدن کانال سوئز توسط یک کشتی کانتینر بر، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش داشت. اما در مجموع طی یک هفته گذشته قیمت نفت خام کاهشی بود. از روز پنجشنبه ترافیک کشتی ها از طریق کانال سوئز متوقف شد.

شاخص جو محیط کسب و کار توسط موسسه Ifo آلمان منتشر می شود. این شاخص برای ماه مارس به 96.6 واحد رسید که نسبت به رقم 92.7 واحد برای فوریه رشد خوبی را نشان می دهد. به این ترتیب جو محیط کسب و کار تقریبا با بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است.

دسته بندی گزارش
نظر خود را بنویسید