به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین عملکرد هفتگی طلا از مارس ۲۰۲۰

روز جمعه 20 آبان قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 3 درصد افزایش داشت و به قله سه ماه و نیم رسید. به این ترتیب بهترین عملکرد هفتگی در دو سال و نیم اخیر رقم خورد. با توجه به کاهش مقطعی نرخ تورم در آمریکا این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو سرعت و شتاب افزایش نرخ بهره را کاهش دهد و این موضوع فاکتور مثبتی برای طلا محسوب می شود.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 3.83 درصد یا 65.26 دلار صعود به 1770.78 دلار در اونس رسید. شاخص دلار آمریکا با 1.65 درصد نزول در 106.42 واحد قرار دارد. دلار آمریکا در مقابل سبدی از شش ارز خارجی طی 5 روز گذشته حدود 4 درصد و در یک ماه گذشته بیش از 6 درصد تضعیف شده است. البته این شاخص هنوز حدود 11 درصد قوی تر از ابتدای سال جاری میلادی می باشد.

تحلیل گر ارشد RJO Futures می گوید: “همچنان شاهد تقویت قیمت طلا پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستیم. تضعف دلار و احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه دسامبر ( به جای 0.75 درصد) باعث شده که طلا فرصتی برای رشد پیدا کند.”

در ماه اکتبر شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا کمتر از انتظارات افزایش پیدا کرد و برای اولین بار در هشت ماه گذشته نرخ تورم سالانه به کمتر از 8 درصد رسید. این آمار تورم باعث شد که شاخص دلار افت شدیدی پیدا کند و بیشترین کاهش دو روزه را در حدود 14 سال گذشته پشت سر بگذارد. در این شرایط بازارهای مالی با 71.5 درصد اطمینان اعتقاد دارند که در نشست ماه دسامبر فدرال رزرو 0.5 درصد افزایش نرخ بهره به تصویب خواهد رسید.

تحلیل گر ارشد کیتکو متالز می گوید: ” در روزهای آخر هفته خریداران طلا موج مثبتی را شروع کردند زیرا همزمان با بهبود تصویر تکنیکی طلا، شاخص دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا هم کاهش پیدا کرد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید