به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱

بازار طلا در کف سه هفته ای

روز پنجشنبه 20 اکتبر ( 28 مهر) طلا در بازار جهانی تغییر جزئی داشت اما روز گذشته بیش از 1 درصد افت قیمت در بازار طلا به ثبت رسید. افزایش بازده اوراق خزانه ایالات متحده و بحث افزایش نرخ بهره همچنان از جمله دلایل فشار نزولی در بازار طلا است.

ساعت 12:20 روز پنجشنبه طلای نقدی با 0.14 درصد یا 2.26 دلار صعود به 1629.76 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1622.50 و 1634.90 دلار بود. شاخص دلار 0.1 درصد کاهش داشت و کمی از فشار روی طلا کم کرد اما بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نزدیک به بالاترین سطح از اواسط سال 2008 قرار دارد.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “طلا هنوز آسیب پذیر است زیرا تورم و افزایش نرخ بهره برای آن مطلوب نیست.” وی افزود که این فلز گرانبها موقتا در سطح 1620 دلار حمایت می شود. “روند اخیر عمدتا نزولی است و در این شرایط احتمال آزمایش حمایت 1600 دلار وجود دارد.”

گرچه طلا عمدتا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. در این شرایط دارایی های بدون بهره مانند طلا تحت فشار قرار می گیرند و در همین راستا قیمت طلا در سال جاری حدود 11 درصد افت داشته است.

بررسی های فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که فعالیت های اقتصادی در این کشور طی هفته های اخیر کمی بهبود داشت هر چند که در برخی مناطق تغییر در این زمینه وجود نداشت و به گفته شرکت ها هنوز فشار تورمی احساس می شود.

تحلیل گر DailyFX می گوید که احتمالا تثبیت طلا بالای 1600 دلار وجود دارد. هفته آینده قرار است اقلام اصلی مخارج مصرفی فردی منتشر شود که تصویر بهتری از وضعیت تورم ارائه خواهد داد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید