به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱

افزایش جزئی اونس طلا ضمن تقویت شاخص دلار

صبح دوشنبه در معاملاتی بدون روند قیمت جهانی طلا کمی افزایش داشت در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه اثر تقویت شاخص دلار را خنثی کرده و قیمت طلا همچنان بالای 1800 دلار در اونس حمایت می شود.

ساعت 9:30 صبح دوشنبه 4 ژوئیه ( 13 تیر) طلای نقدی با 0.07 درصد یا 1.29 دلار صعود به 1812.49 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1800.22 و 1813.30 دلار بود. روز جمعه در مقطعی قیمت طلا به کف پنج ماهه در 1783.5 دلار رسید اما تا پایان جلسه روز جمعه موفق شد بار دیگر به بالای 1800 دلار برگردد.

تحلیل گر سیتی ایندکس می گوید: “بار دیگر روز جمعه دیدیم که با شکسته شدن قیمت زیر 1800 دلار، خریداران از بازار طلا حمایت کردند. با توجه به کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا طلا فرصتی پیدا کرده که در کوتاه مدت رشد داشته باشد.”

او می افزاید: “البته نباید فراموش کنیم که هنوز هم صندوق های بزرگ سرمایه گذاری و سفته بازان بزرگ سعی دارند موقعیت های فروش خود را در بازار طلا افزایش دهند و در صورت بسته شدن قیمت زیر 1800 دلار احتمالا موج جدیدی از فروش را شاهد خواهیم بود.”

شاخص دلار نزدیک به قله های بیست ساله خود نوسان دارد و به عنوان مانعی پیش روی افزایش بهای طلا عمل می کند. روز دوشنبه بازارهای سهام در آسیا شروعی همراه با احتیاطی داشتند در حالی که آمار ضعیف اقتصادی از آمریکا نشان می دهد که احتمالا آمار اشتغال آمریکا این هفته وضعیت خوبی نداشته باشد. بحث درباره احتمال رکود اقتصادی در غرب نیز عامل مهمی در حمایت از بازار طلا است.

صندوق قابل معامله در بورس SPDR Gold Trust اعلام کرد که روز جمعه مقدار دارایی آن با 0.8 درصد کاهش روزانه به 1041.9 تن رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید