به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی شرکت پتروشیمی شازند

محتوای این گزارش در خصوص تحلیل شرکت پتروشیمی شازند به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار،  هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد. 

معرفی شرکت

مجتمع پتروشیمی شازند با هدف تأمین نیاز داخلی کشور به محصولات پایه پلیمری و شیمیایی در سال ۱۳۷۲ به بهره‌ برداری رسیده است. این مجتمع با داشتن ۱۵ واحد تولیدی فعال، ترکیبی کم نظیر از محصولات شیمیایی و پلیمری را در سبد محصولات خود عرضه می‌نماید و با توجه به انحصار تولید بعضی محصولات حیاتی از قبیل اکسید اتیلن، وینیل استات، دو اتیل هگزانول، پتروشیمی شازند با ظرفیت سالانه ۱.۸۵۰ هزار تن محصولات پایه، پلیمری و شیمیایی ۴ درصد از اتیلن،  ۵ درصد از پلی‌اتیلن سنگین،  ۷ درصد از پلی‌اتیلن سبک خطی، ۱۰ درصد از پروپیلن و ۷ درصد از پلی‌پروپیلن تولید شده در کشور را تامین می‌کند. شرکت پتروشیمی شازند (اراک) تولیدکننده مواد پایه، پلیمری و شیمیایی می باشد.

طرح مجتمع پتروشیمی شازند اراک یکی از عظیم ترین طرح های صنعتی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است. این طرح در راستای سیاست کلی صنعت پتروشیمی در زمینه ایجاد و توسعه صنایع مادر، توسعه و رونق صنایع پایین دستی و هماهنگ با اهداف اقتصادی، اجتماعی برنامه پنج ساله اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گامهای نهایی تکمیلی را پشت سر گذاشته و به بهره‌برداری رسیده است.پتروشیمی شازند به علت سیاست های فنی و اقتصادی در طول اجرا مراحل و مقاطع مختلفی را پشت سر گذاشت و نهایتا در دو فاز متمایز و مشخص اجرا و به بهره برداری نهایی رسید. در فاز اول بهره برداری از واحدهای سرویس های جانبی و تاسیسات عمومی و مشترک از سال 1371 آغاز شد و واحدهای فرایندی شامل واحدهای الفین و واحدهای تولیدی پایین دستی در سال 1372 و در سال‌های بعد مجموعه واحدهای فرایندی در مدار تولید قرار گرفتند و در فاز دوم و سوم واحدهای نواحی 2 و 3 شامل واحدهای ذیل زنجیره تولیدات پلیمری و شیمیایی تکمیل نمودند.

1. واحد اسید استیک 2. واحد استات وینیل 3. واحد اکسید اتیلن  4. واحد اتیلن گلیکل 5. واحد دو اتیل هگزانول 6. واحد اتانل آمین   7. واحد اتوکسیلات 8. واحد پلی اتیلن سبک خطی 9. واحد پلی اتیلن سنگین 10. واحد پلی پروپیلن 11. واحد بوتادین 12. واحد پلی بوتادین

صورت سود و زیان

دسته بندی گزارش
تحلیل بنیادی
نظر خود را بنویسید