به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان ( فجر)

 محتوای این گزارش در خصوص تحلیل فجر به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار،  هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد.                          

معرفی

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان ,تحت نام شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان در اسفندماه ۱۳۷۴ با هدف تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه‌وری گرم مداوم, تأسیس و در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسید. این شرکت که فقط دارای یک سایت تولیدی می‌باشد, در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار در ۱۴ کیلومتری شرق شهرستان کاشان واقع گردیده است.

این شرکت اولین تولیدکننده ورق گالوانیزه گرم در ایران بوده و با توجه به سابقه چندین ساله تولید, دارای اطلاعات کافی و دانش فنی در زمینه تولید این نوع ورق‌های فولادی پوشش‌دار است.

واحد نورد سرد

این خط تولید از نوع تک قفسه ای رفت و برگشتی چهار غلتکه است. فرایند تولید بدین نحو می باشد که ضخامت ورق های گرم و اسید شویی شده با گذر از بین قفسه نورد طی چند سیکل رفت و برگشتی و بدون تغییرات در عرض, ضخامت ورق کاهش می‌یابد.

خط آنیلینگ

کلافهای نورد سرد شده در این خط تولیدطی فرایند بازپخت تنش زدایی می‌شوند. بدین صورت که کلافها در کوره های آنیل به طور عمودی روی هم قرار گرفته و پس از طی مراحل لازم, تنش های داخلی ناشی از فرایند نورد سرد آزاد می‌شود.

خط گالوانیزه

در این مرحله ورق نورد شده, پس از تمیزکاری و طی کردن مراحل مقدماتی, در مذاب روی غوطه ور شده و ورق فولادی با پوشش روی یا گالوانیزه تولید می‌شود.

سهامداران

مفروضات

قیمت ورق گرم,80 درصد قیمت گالوانیزه در قیمت‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

صورت سود و زیان

نتیجه‌گیری

پی بر ای آینده نگر سهم حدود 4.5 واحد است که نسبت به بیشتر سهام فلزی در بازار مناسب‌تر است. شرکت طرح توسعه ای دارد که میزان گالوانیزه تولید شده را به دو برابر مقدار فعلی افزایش می‌دهد و در اوایل سال 1402 به بهره برداری میرسد.

نکته مهم این است که در هنگام تهیه این گزارش هنوز سهام جایزه ناشی از افزایش سرمایه وارد پرتفو سهامداران نشده است و ممکن است پس از قرار گرفتن سهام جایزه ,فشار عرضه کمی افزایش یابد. با توجه به طرح توسعه و قیمت مناسب گالوانیزه و همچنین پی برای پایین سهم, خرید با صبر و حوصله و نگهداری بلندمدت سهم برای سرمایه‌گذاران بنیادی توصیه می‌شود

تحلیل حساسیت

دسته بندی گزارش
تحلیل بنیادی
نظر خود را بنویسید