به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی شرکت صنعتی بهشهر (غبهشر)

محتوای این گزارش در خصوص تحلیل شرکت صنعتی بهشهر به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار،  هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد. 

معرفی

شرکت صنعتی بهشهر (سهامی عام) بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت ایرانی تولید روغن‌های گیاهی خوراکی شامل روغن‌های مایع، روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی، نیمه جامد و روغن‌های مخصوص شیرینی‌پزی (شورتنینگ) است که از سال ۱۳۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت با ظرفیت اسمی 550 هزار تن تولید سالیانه انواع روغن‌های خوراکی, حدود 30 درصد از سهم بازار روغن خوراکی را در کشور در اختیار خود دارد .

سهامداران

مفروضات

 صورت سود و زیان

     

نتیجه‌گیری

این تحلیل با رویکرد محافظه کارانه و با توجه به ریسک قیمت گذاری  مواد اولیه و محصولات این شرکت و همچنین با توجه به کمبود منابع ارزی در کشور و ضرورت واقعی کردن قیمت اجناس به ویژه در مواد غذایی, صورت گرفته است.

پی بر ای فوروارد سهم در سال 1401با در نظر گرفتن مفروضات گفته شده در صفحات قبل,حدود 2.6 واحد است. همانگونه که گفته شد این تحلیل با رویکرد محافظه کارانه است و در صورت افزایش نرخ ترجیحی فروش محصولات و خرید مواد اولیه, سود پیش بینی شده تغییر می یابد.

با توجه به پی بر ای فوروارد مناسب و احتمال افزایش نرخ های ترجیحی بیش از مقادیر فرض شده ,خرید سهم  به دید بلندمدت  توصیه می شود.

تحلیل حساسیت سود 1400

دسته بندی گزارش
تحلیل بنیادی
نظر خود را بنویسید