به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار فلزات

دومین دور از تزریق ذخایر ملی فلزات در بازار چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه مجموعه فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای عمدتا صعودی بود در حالی که دور دوم از آزادسازی و تزریق ذخایر ملی فلزات به بازار چین تایید شده است.

قرارداد آتی مس SHFE 09 با 0.43 درصد یا 310 یوان صعود به قیمت 71820 یوان در تن بسته شد. از نقطه نظر تحولات کلان بازار، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم امسال با نرخ سالانه 6.5 درصد رشد داشت که کمتر از پیش بینی ها می باشد. البته هفته گذشته آمار متقاضیان مزایای بیکاری کمتر از برآوردها بود. همچنین بانک مرکزی آمریکا پیش بینی نمی کند که سیاست های محرک اقتصادی به این زودی پایان پذیرد.

در چین قیمت های مزایده برای دور دوم از آزادسازی ذخایر ملی فلزات مطابق با انتظارات بازار پیش رفت. تعداد شرکت کنندگان زیاد بود اما تاثیر قابل توجهی در قیمت ها مشاهده نشد. داده های بازار نشان می دهد که سمت خرید قدرت خوبی دارد و قیمت 71 هزار یوان در تن حمایت قوی برای آتی مس محسوب می شود.

قرارداد آتی آلومینیوم SHFE 2109 با 2.06 درصد یا 405 یوان صعود به قیمت 20085 یوان در تن بسته شد. کاهش شاخص دلار به زیر حمایت 92 واحد از جمله دلایل تقویت بازار آلومینیوم می باشد. از نظر بنیادی شایعات زیادی درباره محدودیت مصرف برق در استان یونان چین مطرح شده که می تواند عرضه شمش آلومینیوم را محدود نماید. از سوی دیگر مشکلاتی هم در بخش حمل و نقل استان هنان مشاهده می شود.

آتی روی با 0.94 درصد صعود به 22495 یوان در تن رسید. آتی سرب SHFE 2109 با 0.38 درصد یا 60 یوان نزول در 15860 یوان در تن بسته شد. قرارداد آتی قلع در بورس شانگهای با 1.22 درصد صعود به 233550 یوان در تن رسید.

ارائه تخفیف بیشتر برای دور دوم مزایده کاتد مس در چین

روز پنجشنبه 29 ژوئیه در دور دوم مزایده کاتد مس دولتی، خریداران موفق شدند تخفیف بیشتری در مقایسه با قیمت های بورس آتی شانگهای دریافت کنند.

شرکت کنندگان در این مزایده به فست مارکتس گفتند که کاتد مس در این مزایده به قیمتی حدود 70 هزار یوان (10767 دلار) در تن در استان های ژجیانگ و نینگبو فروخته شد. این قیمت حدود 1300 یوان در تن کمتر از قرارداد آتی مس آگوست در بورس آتی شانگهای می باشد. در دور قبل از فروش ذخایر فلزات توسط دولت چین مقدار تخفیف ارائه شده حدود 1000 یوان در تن بود.

در پایان جلسه صبح پنجشنبه قرارداد آتی مس آگوست در بورس شانگهای با 480 یوان یا 0.67 درصد نزول به قیمت 71280 یوان در تن بسته شد. اما در جلسه روز جمعه بار دیگر قیمت این قرارداد روند مثبت پیدا کرد.

یکی از منابع به فست مارکتس گفت: ” من به قیمت 70007 یوان در تن مقداری محصول در نینگبو خریدم و این تخفیف ها بیشتر از تخفیف های ارائه شده در دور اول مزایده های دولتی بود.”

یکی دیگر از منابع کارخانه ای می گوید: ” مزایده خیلی سریع انجام شد و اصولا اگر قیمت های پایینی پیشنهاد کنید نمی توانید در این مزایده ها برنده شوید. همچنین تفاوت قیمت بین محصولات مختلف عرضه شده وجود دارد زیرا برندهای متفاوتی به مزایده گذاشته می شود. البته فاصله بین آن ها چندان زیاد نیست.”

محصولات مزایده شده در 13 مرکز در 10 استان چین انبار شده و کاتد مس داخلی و وارداتی را شامل می شود. بیشتر فروش های این دور از مزایده کاتد مس وارداتی را در بر می گرفت. کاتد وارداتی محصولات خریداری شده از 10 کشور از جمله آمریکا، لهستان، ژاپن، زامبیا و شیلی را شامل می شود.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید