به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

گزارش بازار سنگ آهن و شمش سرب

تداوم روند صعودی در بازار سنگ آهن چین

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته منتهی به جمعه 7 مه (17 اردیبهشت) قیمت سنگ آهن در چین همچنان روندی صعودی داشت در حالی که موجودی سنگ آهن نگهداری شده در 35 بندر چین با 1.66 میلیون تن کاهش هفتگی به 122.5 میلیون تن رسیده است. این مقدار موجودی در مقایسه با یک سال قبل 20.76 میلیون تن افزایش نشان می دهد.در هفته منتهی به جمعه 7 مه (17 اردیبهشت) موجودی شمش سرب در پنج منطقه اصلی چین افزایش داشت. پس از پایان تعطیلات روز کارگر برخی از کارخانجات ذوب سرب از فاز تعمیرات خارج شده اند و این موضوع در کنار لغو برخی از محدودیت های زیست محیطی به افزایش سطح تولید کمک کرده است.

قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان همچنان در حال ثبت قله های جدید است. قیمت های نقدی سنگ آهن نیز 40-70 یوان در تن افزایش نشان می دهد. روز جمعه قرارداد آتی سنگ آهن 62 درصد در بورس کالای دالیان با 3.59 درصد یا 42.5 یوان افزایش به 1226.50 یوان در تن رسید. سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگ دائو چین با جهش قابل توجه 7.28 درصدی به 206.20 دلار در تن رسیده است.

تداوم روند کاهشی محموله های سنگ آهن وارده به چین همراه با تجدید موجودی پیش از تعطیلات سبب شده که موجودی سنگ آهن در بنادر چین کاهش داشته باشد.

متوسط روزانه سنگ آهن تحویل شده از 35 بندر چین با 67 هزار تن کاهش هفتگی به 2.679 میلیون تن رسیده است. کارخانجات فولاد در چین پیش بینی می کنند که تدریجا مقدار محموله های ورودی افزایش یابد و در نتیجه پس از برگشتن از تعطیلات روز کارگر به مقدار نیاز خود موجودی تهیه می کنند.

افزایش موجودی شمش سرب در چین

در هفته منتهی به جمعه 7 مه (17 اردیبهشت) موجودی شمش سرب در پنج منطقه اصلی چین افزایش داشت. پس از پایان تعطیلات روز کارگر برخی از کارخانجات ذوب سرب از فاز تعمیرات خارج شده اند و این موضوع در کنار لغو برخی از محدودیت های زیست محیطی به افزایش سطح تولید کمک کرده است.

به گزارش شانگهای متال مارکت روز جمعه مجموع موجودی سرب نگهداری شده در شانگهای، گوانگ دونگ، ژجیانگ، جیانگسو و تیانجین با 4100 تن افزایش هفتگی به 66700 تن رسید. این رقم در مقایسه با دوشنبه 26 آوریل تغییر چندانی نداشته است.

با اتمام تعطیلات روز کارگر در چین برخی از تولیدکنندگان سرب اولیه در چین از فاز تعمیرات دوره ای خارج شده اند. همچنین لغو محدودیت های زیست محیطی به افزایش سطح تولید سرب در چین کمک کرده است.

در سمت تقاضا تولیدکنندگان باتری سرب اسیدی تنها به مقدار نیاز خود خرید دارند زیرا فعلا فصل رونق این باتری ها سپری شده است. در نتیجه افزایش عرضه و تقاضای نه چندان قوی به رشد مقدار موجودی سرب در چین منجر شده است.

قیمت آتی سرب در بورس شانگهای وضعیت مناسبی دارد در حالی که محموله های نقدی با مقداری تخفیف عرضه می شوند. این تفاوت قیمت انگیزه ای است که سبب شده برخی از معامله گران محموله های خود را به انبارهای عمومی منتقل کنند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید