به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰

کاهش تقاضا و بهای میلگرد در چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، با توجه به تقاضای ضعیف، طی یک هفته گذشته قیمت میلگرد فولادی در بازار داخلی چین کمی کاهش داشت هر چند که بازار آتی همچنان روند مثبت خود را حفظ کرد.

روز چهارشنبه 12 ژانویه در شرق چین ( شانگهای) میلگرد فولادی با 20 یوان نزول در دامنه 4680-4720 یوان (735-740 دلار) در تن معامله شد.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مناطقی از چین مانند تیانجین باعث شده که کارگران ساختمانی و رانندگان درباره بازگشت به شهر خود برای تعطیلات سال نو چین با نگرانی و تردید مواجه باشند. در نتیجه برخی از آنها تعطیلات خود را زودتر شروع کردند. روز 11 ژانویه کمیسیون ملی سلامت چین 221 مورد ابتلای به کرونا را گزارش کرد.

طی یک هفته گذشته تدریجا تقاضا برای میلگرد کاهش داشت. طی دو روز اول هفته حجم فروش در بازارهای اصلی چین مجموعا 134 هزار تن بود که 14 هزار تن در روز کمتر از متوسط هفته قبل از آن می باشد.

یکی از معامله گران مستقر در شانگهای گفت که حدود 20 درصد از مشتریان او خرید خود را متوقف کرده اند و بقیه هم اکثرا در حاشیه بازار منتظر هستند.

یکی از تحلیل گران صنعت فولاد در چین می گوید: “پس از آنکه آتی میلگرد ماه مه در روزهای معاملاتی اخیر افزایش قیمت داشت فعالان بازار آتی احتیاط بیشتری به خرج می دهند. قیمت آخرین معامله روز چهارشنبه 317 یوان در تن بالاتر از قیمت آتی برای روز 31 دسامبر بود. با توجه به اینکه از نظر بنیادی و توازن عرضه و تقاضا حمایت قابل توجهی وجود ندارد، برخی از معامله گران بازار آتی بر این باورند که احتمال افت قیمت های آتی وجود دارد. عرضه میلگرد رو به افزایش است اما تقاضا کاهش نشان می دهد.”

روز چهارشنبه هفته گذشته قرارداد میلگرد ماه مه در بورس آتی شانگهای با 43 یوان صعود روزانه در سطح 4632 یوان در تن بسته شد.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید