به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱

کاهش بهای طلا با تقویت شاخص دلار

با توجه به تقویت شاخص دلار آمریکا، صبح چارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است. البته طلا همچنان در دامنه محدودی معامله می شود و سرمایه گذاران منتظر مشخص شدن تصمیمات بانک های مرکزی درباره نحوه افزایش نرخ بهره در آینده هستند.

ساعت 11:30 صبح چهارشنبه 1 تیر طلای نقدی با 0.6 درصد یا 11.04 دلار نزول به قیمت 1828.12 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1825.82 و 1836.77 دلار بود. تقویت شاخص دلار به عنوان دلیل اصلی تضعیف بازار طلا مطرح می شود.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “در شرایط فعلی طلا به خوبی رابطه عکس خود را با شاخص دلار حفظ کرده و در محدوده مشخصی نوسان دارد. برای تغییر این وضعیت لازم است که دلار یک حرکت بزرگ در جهت بالا یا پایین داشته باشد.”

فعالان بازار همچنین مترصد حضور رئیس فدرال رزرو در کنگره آمریکا هستند. این تحلیل گر می افزاید: “اگر جروم پاول در حمایت از افزایش سریع نرخ بهره صحبت کند احتمالا دلار تقویت شده و بازده اوراق خزانه باز هم افزایش پیدا می کند. در این صورت طلا تحت فشار نزولی قرار می گیرد. در غیر این صورت احتمالا بازار طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.”

طبق نظرسنجی رویترز، فعالان بازار پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا در جلسه ماه آینده نرخ بهره دلار را 0.75 درصد افزایش دهد. بعد از آن 0.5 درصد رشد نرخ بهره در ماه سپتامبر محتمل است. سپس احتمالا بازگشت به افزایش نرخ 0.25 درصدی از ماه نوامبر شروع شود. نرخ بهره بالاتر و افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد و فاکتور منفی برای این فلز گرانبها به شمار می رود. از نظر تکنیکال احتمال آزمایش حمایت 1821 دلار در اونس وجود دارد. در صورت شکسته شدن آن کاهش بیشتر قیمت تا 1812 دلار محتمل است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید