به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰

پیش بینی افزایش تقاضای میلگرد در چین طی سال ۲۰۲۲

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، فعالان بازار میلگرد در چین پیش بینی می کنند که رشد مخارج زیرساختی در این کشور طی سال 2022 افزایش تقاضا برای محصولات فولادی طویل از جمله میلگرد را به دنبال داشته باشد. این در حالی است که انتظار می رود تقاضای بخش ساختمان در این کشور ضعیف تر شود.

کنگره خلق چین (NPC) به وزارت دارایی این کشور اجازه داده که اوراق قرضه ویژه ای به ارزش 2.2 تریلیون یوان (346.72 میلیارد دلار) به صورت محلی منتشر نماید تا از این طریق منابع مالی جهت اجرای پروژه های زیرساختی طی سال 2022 تامین شود. کنگره خلق چین همچنین از وزارت دارایی و دولت های محلی خواسته که اوراق مذکور را زودتر از سال های قبل منتشر نمایند.

روز 13 ژانویه استان هنان چین 38.2 میلیارد یوان اوراق قرضه ویژه را منتشر و عرضه عمومی کرد. ده استان دیگر هم از طرح های مختلف برای عرضه عمومی اوراق طی چند هفته آینده خبر داده اند. به این ترتیب اوراق قرضه امسال زودتر از سال های قبل عرضه شده است. در سال های گذشته معمولا اولین نوبت از عرضه اوراق قرضه طی ماه مارس اتفاق می افتاد.

علاوه بر این دولت های محلی همچنین اوراق قرضه عمومی برای تامین مالی برای تاسیسات و امکانات دولتی عرضه می کنند. برای مثال روز 5 ژانویه استان ژجیانگ در شرق چین اعلام کرد که در سال جاری 638.6 میلیارد یوان برای 358 پروژه بزرگ تامین مالی خواهد کرد.

یکی از تحلیل گران صنعت می گوید: “آغاز زودهنگام تامین مالی برای پروژه های زیرساختی می تواند به افزایش فعالیت های ساختمانی در سه ماه اول سال منجر شود. این روند از تقاضای فولاد ساختمانی مانند میلگرد حمایت خواهد کرد.”

طبق برآورد Citic Securities سرمایه گذاری بر روی زیرساخت ها امسال 6.5 درصد بیش از سال 2021 خواهد بود. این برآورد بسیار بیشتر از رشد سالانه 2021 نسبت به 2020 می باشد که معادل 0.4 درصد اعلام شد.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید