به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۸ بهمن ۱۴۰۱

پایان ششمین هفته صعودی در بازار طلا

با وجود کاهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه، در مجموع هفته ای صعودی برای این فلز گرانبها ثبت شد. سرمایه گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا درباره میزان افزایش نرخ بهره دلار در جلسه هفته آینده هستند.

روز جمعه 27 ژانویه ( 7 بهمن) هر اونس طلا با 0.08 درصد یا 1.51 دلار نزول به 1927.29 دلار رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1916.78 و 1935.06 دلار بود. شاخص دلار با 0.08 درصد افزایش به 101.92 واحد رسید.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “فدرال رزرو آمریکا نیاز دارد که متقاعد شود و دراین راستا شاخص های مورد علاقه آنها نشان می دهد که تورم در حال کاهش است اما به نظر من هنوز لازم است که کار بیشتری انجام شود.” او می افزاید که فعلا بازار طلا خوب است زیرا رکود اقتصادی فاکتور مثبتی برای طلا است و در فضای با نرخ بهره پایین تر طلا می تواند رشد خوبی داشته باشد.

روز پنجشنبه داده های جدید نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا در ماه دسامبر سریع تر از انتظارات بود که در نتیجه آن قیمت طلا بیش از 1 درصد افت داشت. اما وضعیت نسبتا ضعیف اقتصاد آمریکا باعث شده که برخی از سرمایه گذاران نسبت به احتمال رکود اقتصادی در نیمه دوم امسال ابراز نگرانی کنند هر چند که سرد شدن اقتصاد می تواند به کاهش تورم کمک کند که در نتیجه آن فدرال رزرو دیگر لازم نیست سیاست پولی انقباضی را با شتاب دنبال نماید.

سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا اشاره دارند که در نهایت نرخ بهره می تواند کمی بالاتر برود ( به کمی بالاتر از 5 درصد) در حالی که سرمایه گذاران پیش بینی می کنند حداکثر نرخ بهره 4.9 باشد و در ماه ژوئن به این نرخ برسیم. در اکثر بازارها 0.25 درصد افزایش برای نرخ بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو مبنای قیمت گذاری قرار گرفته است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید