به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰

نوسان جزئی بازار طلا ضمن نزدیک شدن نشست فدرال رزرو

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه 19 ژانویه ( 29 دی) قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشته و در محدوده کف یک هفته ای نوسان دارد در حالی که احتمال افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا باعث شده که بازده اوراق خزانه به بالاترین سطح در دو سال اخیر برسد.

ساعت 10:35 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 10 سنت افزایش قیمت در سطح 1814.58 دلار در اونس قرار دارد. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1810.40 و 1815.73 دلار بود.

استراتژیست بازار در DailyFX می گوید: “به نظرم ما تدریجا برای خروج از دامنه نوسانی آماده می شویم. احتمالا دامنه نوسانی به سمت پایین شکسته شود. معمولا با کاهش انتظارات تورمی و افزایش نرخ بهره اسمی بازده اوراق خزانه افزایش پیدا می کند.” طلا معمولا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود اما با توجه به اینکه بهره ای به آن تعلق نمی گیرد هنگام افزایش بازده اوراق خزانه و نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا بیشتر شده و جذابیت آن کمتر می شود.

مدیر شرکت ABC Bullion می گوید: “به نظر می رسد که مومنتوم پشت افزایش نرخ بهره واقعی باعث شده که طلا در وضعیت تدافعی باشد. در نتیجه انتظار داریم که طلا دامنه 1800-1792 دلار را تست کند.”

بازده اوراق خزانه بنچمارک آمریکا به قله دو ساله رسیده در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست ژانویه فدرال رزرو ( 25-26 ماه جاری) هستند که احتمالا در آن حرکت سریع تر به سمت سیاست های انقباضی برای کنترل تورم مطرح خواهد شد. تورم در ایالات متحده به بالاترین سطح در 40 سال گذشته رسیده است.

از سوی دیگر قیمت نفت خام در جهان به قله های 7 ساله رسیده در حالی که توقف پمپاژ نفت از خط لوله عراق به ترکیه نگرانی از کمبود عرضه را تشدید کرده است. تنش های ژئوپلیتیک در مرزهای روسیه و امارات از جمله عوامل دیگری است که بازارهای مالی را نگران می کند.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید