به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۰

محدودیت بیشتر برای تولید فلزات سنگین در چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در چین صحبت از اعمال محدودیت های بیشتر در زمینه تولید فلزات غیرآهنی از جمله فرآوری مواد اولیه تولید فلزات، تولید باتری سرب اسیدی و آهن گالوانیزه می باشد.

روز دوشنبه وزارت محیط زیست چین اعلام کرد که تا سال 2025 بخش های هدف گیری شده می بایست آلودگی فلزات صنعتی را به میزان 5 درصد در مقایسه با سال 2020 کاهش دهند. این آلاینده ها مواردی چون سرب، جیوه، کادمیوم، کروم، آرسنیک و تالیوم را شامل می شود.

فهرست بخش های صنعتی که مشمول هدف جدید کاهش آلاینده های صنعتی هستند عبارتند از: استخراج فلزات غیرآهنی ( از جمله مواد معدنی مربوطه)، فرآوری مواد اولیه استخراج شده ( مس، سرب، روی، نیکل، کبالت، قلع، آنتیموان و جیوه)، ذوب فلزات غیرآهنی و صنعتی ( مس، سرب، روی، نیکل، کبالت، قلع، آنتیموان و جیوه که ذوب فلزات بازیافتی را نیز شامل می شود)، تولید باتری های سرب اسیدی و الکتروگالوانیزاسیون.

کنترل های بیشتر زیست محیطی اغلب به تعطیلی کارخانجات فرسوده با فناوری های قدیمی منجر می شود که نتیجه آن کاهش مقطعی سطح تولید می باشد. یکی از فعالان بازار در بخش ذوب روی می گوید: “دو تولیدکننده روی در هولودائو و شانشی قصد دارند کارخانجات ذوب قدیمی خود را قبل از سال 2025 تعطیل کنند که در نتیجه این اقدام 100 هزار تن در سال از عرضه روی به بازار کاسته می شود.”

 او می افزاید: “ارتقای سیستم ها و یا تصفیه پسماندها بسیار پرهزینه است. از نقطه نظر مدیریتی گزینه معقول تر این است که این تاسیسات را بطور کلی تعطیل کنند زیرا در صورت ایجاد مشکل آنها مسئول خواهند بود.”

البته تعطیل کردن این تاسیسات به تنهایی کل مسئولیت این واحدهای تولیدی را برطرف نمی کند زیرا بر اساس رویکرد اتخاذ شده در چین، کارخانجات نسبت به آلودگی آب و خاک ناشی از پسماندهای گذشته نیز مسئول هستند.

منبع: metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید