به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰

عدم همگرایی فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای (۱۴ ژانویه ۲۰۲۲)

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان معاملات روز جمعه 14 ژانویه قیمت فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای همگرا نبود در حالی که فرماندار فدرال رزرو اعلام کرده که احتمال اولین نوبت افزایش نرخ بهره در ماه مارس وجود دارد. وی قبلا تمایل کمتری به حرکت در جهت سیاست های انقباضی نشان می داد.

روز جمعه قرارداد آتی مس فوریه SHFE 2202 با 0.63 درصد یا 450 یوان نزول به 71460 یوان در تن رسید. در زمینه تحولات کلان اقتصادی، شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا 7 درصد افزایش داشت در حالی که شاخص قیمت تولید کننده 9.7 درصد جهش سالانه را به ثبت رساند. این بالاترین مقدار رشد شاخص قیمت تولیدکننده از سال 2010 می باشد. با توجه به افزایش فشارهای تورمی مقامات فدرال رزرو گرایش بیشتری به سیاست های انقباضی نشان می دهند بطوری که حتی فرماندار فدرال رزرو هم از احتمال اولین نوبت افزایش نرخ بهره در ماه مارس صحبت می کند.

در زمینه اخبار بنیادی، موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن همچنان کاهشی است اما سرعت کاهش این موجودی ها کمتر از قبل می باشد. موجودی مس در انبارهای ترانزیتی شانگهای نشانه هایی از برگشت دارد. البته با توجه به بسته شدن پنجره واردات انگیزه کمتری برای خرید و واردات از خارج وجود دارد.

روز جمعه قرارداد آتی آلومینیوم SHFE 2202 با 1.97 درصد یا 425 یوان نزول به 21160 یوان در تن رسید. در زمینه عرضه انتظار می رود که ظرفیت تولید آلومینیوم در ماه ژانویه مقداری افزایش پیدا کند.

قرارداد آتی سرب SHFE 2201 معاملات روز جمعه را با 1.95 درصد یا 300 یوان صعود در 15655 یوان در تن خاتمه داد. مقدار عرضه سرب نسبتا پایدار گزارش می شود اما در بسیاری از مناطق چین در زمینه حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد.

قرارداد آتی روی SHFE 2202 با 0.38 درصد یا 95 یوان صعود در 24975 یوان در تن بسته شد. اخیرا مقدار تولید روی تصفیه شده در داخل چین افزایش داشت اما با توجه به پایین بودن نرخ فراوری کنسانتره (TC) افزایش تولید روی با سرعت کمی اتفاق می افتد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید