به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۱

رشد قوی بهای طلا در آخرین روز هفته

روز جمعه 13 ژانویه ( 23 دی) قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1 درصد افزایش یافت. تورم ایالات متحده برای ماه دسامبر در حد انتظارات بود و از این رو سرمایه گذاران امیدوار هستند که فدرال رزرو آمریکا از سرعت روند افزایش نرخ بهره دلار بکاهد.

روز جمعه هر اونس طلا با 1.17 درصد یا 22.17 دلار صعود به 1920.38 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت بین 1892.40 و 1921.86 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با 1.2 درصد صعود به 1921.7 دلار رسید. شاخص دلار آمریکا روز جمعه با 0.06 درصد نزول به 102.18 واحد رسید. دلار آمریکا طی یک هفته گذشته 1.64 درصد افت داشت. به این ترتیب دلار بدترین عملکرد هفتگی خود را در یک ماه اخیر تجربه کرد.

استراتژیست بازار کالا در شرکت TD Securities می گوید: ” به دنبال انتشار شاخص قیمت مصرف کننده در حد انتظارات، رالی قیمت طلا را شاهد هستیم به خصوص که فعالان بازار خود را برای این موضوع آماده کرده بودند.” به اعتقاد او علاوه بر سرمایه گذاران عادی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف از جمله بانک های مرکزی و همچنین سازمان های دولتی دیگر اقدام به خرید طلا می کنند.

روز جمعه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ماه دسامبر برای اولین بار در دو سال و نیم اخیر کاهش پیدا کرد. به دنبال انتشار این آمار مقامات فدرال رزرو ابراز رضایت کردند که تورم در ماه دسامبر رو به بهبود بوده و در نتیجه راه برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در نشست ماه فوریه باز شده است.

نرخ بهره پایین تر عامل مثبتی برای بازار طلا است و هزینه فرصت نگهداری آن را کاهش می دهد. همچنین چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان با نزدیک شدن سال نو قمری مقدار خرید خود را افزایش داده است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید