به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

خرید گسترده مس توسط چینی ها

فلزات اساسی

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، سال گذشته خالص واردات مس تصفیه شده چین با 38 درصد افزایش سالانه به 4.4 میلیون تن بالغ شد که رکوردی تاریخی محسوب می شود.

به گزارش رویترز مقدار واردات مس چین در سال گذشته یک میلیون تن بیشتر از قله قبلی سال 2018 و 1.2 میلیون تن بیش از واردات سال 2019 بود. این روند بی سابقه از جمله دلایلی بود که باعث شد قیمت مس در بورس فلزات لندن از کف 4371 دلار در مارس سال گذشته به بالای 10 هزار دلار در تن برسد.

افزایش خرید چینی‌ها همچنین سبب شده پیش‌بینی‌های گروه بین‌المللی مطالعات مس از مقدار مازاد مس در بازار جهان دستخوش تغییر شود. این گروه برآورد می کند که بازار مس در سال جاری و سال آینده به ترتیب 79 و 109 هزار تن مازاد داشته باشد. این رقم در مقایسه با پیش بینی قبلی آنها کاهش نشان می دهد.

با وجود این مقدار انبوه خرید مس از بازار جهانی باعث شد که در مقطعی مقدار کسری عرضه نسبت به تقاضا به عمق 600 هزار تن برسد. این سیاه چاله هنوز هم از بازار مس حمایت می کند.

اثر کرونا بر بازار مس

با توجه به محدودیت های کرونایی، سال گذشته مقدار مصرف مس در خارج از چین 9 درصد کاهش داشت. این موضوع می توانست به افزایش شدید مازاد در همه نقاط جهان بیانجامد. اما با توجه به خرید گسترده چینی ها این اتفاق نیافتاد و این کشور توانست بخش اعظم مازاد سایر مناطق را جذب کند.

تحلیل مس در بازار فلزات اساسی

همچنین در پایان معاملات روز جمعه قیمت قرارداد آتی مس SHFE 2106 در بورس آتی شانگهای با 2.63 درصد صعود به 74900 یوان در تن رسید. آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن همچنان بالای 10 هزار دلار قرار دارد و در پایان معاملات روز جمعه به محدوده 10356 دلار در تن رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید