به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۱

جهش آتی سنگ آهن چین با افزایش مالیات بر صادرات در هند

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، اوایل روز دوشنبه قیمت قرارداد آتی سنگ آهن در چین حدود 7 درصد افزایش داشت و بیشترین جهش روزانه در دو ماه و نیم اخیر را تجربه کرد. افزایش عوارض گمرکی صادرات برخی از کالاها از هند با هدف کنترل فشارهای تورمی در بازار داخلی این کشور به عنوان دلیل جهش قیمت سنگ آهن در چین مطرح می شود.

هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا عوارض گمرکی برای صادرات سنگ آهن و سایر مواد اولیه تولید فولاد را افزایش داده و تعرفه صادرات سنگ آهن و کنسانتره از 30 درصد به 50 درصد و عوارض گمرکی برای صادرات گندله از صفر به 45 درصد افزایش پیدا کرد. دولت هند همچنین عوارض واردات برای زغال سنگ کک و کک را حذف کرد. هند یکی از تامین کنندگان جزئی سنگ آهن به چین است که در سال 2021 حدود 3 درصد از کل واردات سنگ آهن چین را تامین کرد.

در چهار ماه اول امسال مقدار خرید چین از هند کاهش قابل توجهی داشت زیرا بازار داخلی هند تقاضای بیشتری داشته و در عین حال قیمت سنگ آهن کاهشی بوده است. یکی از تحلیل گران در شرکت سینواستیل فیوچرز می گوید: “تاثیر تغییر تعرفه صادرات سنگ آهن در هند چندان با اهمیت نیست. نکته کلیدی به سمت عرضه مربوط می شود و تاثیر بیشتری بر انتظارات بازار خواهد داشت.”

ساعت 0208 به وقت گرینویچ قرارداد آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل سپتامبر با 4.4 درصد صعود به 864 یوان (129.18 دلار) در تن رسید. در این جلسه قیمت سنگ آهن بطور مقعطی تا 6.9 درصد افزایش را هم تجربه کرد و به 884 یوان در تن رسید که بالاترین سطح از 6 مه به شمار می رود. آتی سنگ آهن در سنگاپور برای تحویل ژوئن با 1.4 درصد صعود به 136 دلار در تن رسید.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید