به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰

ثبات نسبی طلا در محدوده ۱۸۲۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه 18 ژانویه ( 28 دی) قیمت طلا در بازار جهانی حول 1820 دلار نوسان دارد در حالی که سرمایه گذاران منتظر اطلاعات بیشتری درباره برنامه زمانی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا هستند. هفته آینده قرار است جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا برگزار شود.

ساعت 9:20 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.1 درصد یا 1.84 دلار نزول به قیمت 1817.48 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1815.65 و 1822.55 دلار بود.

سرمایه گذاران توجه زیادی به جلسه 25-26 ژانویه فدرال رزرو دارند زیرا مقامات بانک مرکزی آمریکا اخیرا از احتمال یک نوبت افزایش نرخ بهره در ماه مارس صحبت کردند که هدف آن کمک به کاهش تورم می باشد. تورم ماه پیش آمریکا به 7 درصد سالانه رسید که بیشترین نرخ تورم در حدود 40 سال گذشته محسوب می شود.

طلا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اما با توجه به حساسیت زیادی که نسبت به افزایش نرخ بهره دارد می تواند از سیاست های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش بهره دلار آسیب ببیند. افزایش بهره و بالا رفتن بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد. اخیرا بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید. مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید که آینده طلا در کوتاه مدت به رفتار فدرال رزرو بستگی دارد و اینکه طی نیم سال آینده نرخ بهره دلار با چه سرعتی افزایش خواهد داشت. به اعتقاد او فعلا و پیش از نشست فدرال رزرو طلا عمدتا نوسانی و یا نزولی خواهد بود. او می گوید: “هر روز سعی میکنیم بررسی کنیم که بحث حرکت فدرال رزرو به سمت سیاست های انقباضی در مقایسه با سایر ریسک های ژئوپلیتیک جهان چقدر اهمیت دارد. تنش های مختلف در سطح جهان از جمله موضوع اوکراین عاملی است که از بازار طلا حمایت می کند.”

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید