به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰

ثبات قیمت سنگ آهن چین همراه با تقاضای ضعیف

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی چین عمدتا پایدار بود در حالی که تقاضای معامله گران و کارخانجات فولاد در بازار نقدی ضعیف گزارش می شود.

روز پنجشنبه 25 نوامبر شاخص فست مارکتس برای سنگ آهن 62 درصد بر مبنای cfr کینگ دائو با 0.4 دلار نزول به 102.35 دلار در تن رسید. سنگ آهن 62 درصد با آلومینای پایین 0.49 دلار افت قیمت داشت و در 103.36 دلار در تن معامله شد. در مقابل، شاخص سنگ آهن 58 درصد با درجه بالا و پرمیوم رشد قیمت داشت و با 2.88 دلار صعود به 74.91 دلار در تن رسید. شاخص سنگ آهن 65 درصد برزیل نیز با 1 دلار صعود به 117.90 دلار در تن cfr کینگ دائو رسید.

در جلسه صبح پنجشنبه قرارداد آتی سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان صعودی بود اما در جلسه بعد از ظهر روند مثبت بازار متوقف شد و در نهایت بازار این روز با 0.8 درصد نزول نسبت به روز چهارشنبه در سطح 616.50 یوان (96 دلار) در تن بسته شد.

هفته گذشته مقدار خرید و تقاضای صنایع پایین دستی افزایش پیدا کرد و در نتیجه قیمت فولاد از کف خود فاصله گرفت. به این ترتیب حاشیه سود فولادسازان چین مقداری بهبود داشت. به گفته یکی از معامله گران مستقر در شانگهای، همین موضوع باعث شد که جو کلی در بازار سنگ آهن بهبود داشته باشد.

یکی از تحلیل گران صنعت می گوید که چون قیمت سنگ آهن در هفته های اخیر افت سریعی داشت، روند صعودی دو روز اخیر صرفا اصلاح قیمت در کوتاه مدت می باشد و نمی توان آن را به عنوان نشانه مثبت از افزایش تقاضا در بازار نقدی در نظر گرفت.

روز پنجشنبه حجم کلی معاملات سنگ آهن در بنادر چین کاهش پیدا کرد. یکی از معامله گران می گوید که حجم زیادی از سنگ آهن درجه پایین استرالیا خریداری شده است.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید