به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

تقویت طلا در جلسه صبح دوشنبه

صبح دوشنبه 20 ژوئن ( 30 خرداد) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت. امروز به دلیل تعطیلی بازار آمریکا انتظار می رود معاملاتی کم حجم و پر نوسان داشته باشیم.

ساعت 9 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.26 درصد یا 4.9 دلار صعود به 1844.2 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1834.84 و 1846.10 دلار بود. شاخص دلار همچنان نزدیک قله 20 ساله قرار دارد که باعث می شود صعود طلا دشوارتر شود.

تحلیل گر ارشد سیتی ایندکس می گوید: “امروز در ایالات متحده تعطیلی رسمی است که نتیجه آن کم شدن نقدینگی و افزایش نوسان پذیری است. در نتیجه بدون داشتن یک کاتالیزور جدید حرکت با روندی مشخص دشوار است.”

در بازارهای سهام آسیا رالی صعودی که آغاز شده بود موفق نبود در حالی که آتی وال استریت هم پس از یک صعود موقت دوباره نزولی شد. تعهد بانک مرکزی آمریکا به افزایش سریع تر نرخ بهره باعث نگرانی سرمایه گذاران شده زیرا رشد بهره بانکی آمریکا به دلیل سطح بالای بدهی های دولتی و خصوصی می تواند رکود اقتصادی را تشدید نماید.

تحلیل گر سیتی ایندکس می افزاید: ” عملا از 19 ماه مه بازار طلا معاملات بدون روند و پرنوسانی داشت و عمدتا بین 1805 و 1880 دلار در اونس بود. در این شرایط معامله گران کوتاه مدت فعالیت بیشتری دارند و سرمایه گذاران بلندمدتی کمتر هستند. در این شرایط به نظر ما معامله گران سعی می کنند نزدیک 1800 دلار خرید کنند و زیر 1880 دلار فروش داشته باشند.”

هفته گذشته با افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی آمریکا و اروپا قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت. تقویت شاخص دلار فاکتور منفی برای طلا است. با توجه به اینکه سود ثابتی برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد، رشد بهره و افزایش بازده اوراق خزانه به عنوان یک سرمایه گذاری رقیب برای طلا محسوب می شوند و از جذابیت آن می کاهند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید