به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰

تقویت بهای طلا همراه با تضعیف شاخص دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه‌شنبه 19 اکتبر ( 27 مهر) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است. کاهش بازده اوراق قرضه و تضعیف شاخص دلار از جمله دلایل بهبود بازار طلا می‌باشد.

ساعت 8 صبح سه‌شنبه طلای نقدی با 0.65 درصد یا 11.38 دلار صعود به قیمت 1775.28 دلار در اونس مبادله می‌شود. سقف و کف معاملات امروز تا این ساعت به ترتیب 1775.62 و 1763.02 دلار در اونس بود.

شاخص دلار 0.1 درصد افت داشته و این موضوع خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها جذاب‌تر می‌کند. در عین حال بازده اوراق خزانه بنچمارک 10 ساله در ایالات متحده مقداری افت کرده و با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا عامل دیگری در جهت بهبود بازار طلا است.

روز جمعه آمار جدید اقتصادی نشان داد که تولید کارخانجات ایالات متحده طی ماه سپتامبر بیشترین کاهش ماهانه را در هفت ماه اخیر تجربه کرد. تداوم کمبود تراشه‌های الکترونیکی در جهان باعث شده که تولید خودرو کاهش پیدا کند. این یکی دیگر از مواردی است که نشان می‌دهد رشد اقتصادی همچنان با موانع و مشکلاتی همراه است.

بانک مرکزی استرالیا اعلام کرده که شیوع نوع دلتای کرونا در این کشور باعث شده که بهبود اوضاع اقتصادی این کشور متوقف شود. در مقابل تحقیق انجام شده توسط بانک مرکزی کانادا پیش‌بینی می‌کند که با کاهش شیوع کرونا تقاضای بهتری در اقتصادی این کشور داشته باشند. البته محدودیت‌های عرضه بهای تمام شده و قیمت محصولات را افزایش خواهد داد. طلا عمدتا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می‌شود هر چند که رشد تورم می تواند بانک مرکزی آمریکا را به افزایش نرخ بهره وادار کند که فاکتوری منفی برای طلا محسوب می‌شود.

نقره با 0.5 درصد صعود به 23.29 دلار و پلاتین با 0.4 درصد افزایش قیمت به 1039.40 دلار رسید. پالادیوم نیز 0.3 درصد افزایش قیمت داشت و در 2020.80 دلار معامله شد.

منبع:cnbc

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید