به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

تضعیف شاخص دلار و افزایش بهای طلا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، پس از پایان جلسه دو روزه فدرال رزرو آمریکا، به نظر می رسد نرخ بهره پایین و سیاست های پولی انبساطی ادامه خواهد داشت. این موضوع سبب شد دلار آمریکا در مقابل یورو تضعیف شود و بهای طلا در بازار جهانی افزایش یابد. همچنین قیمت محصولات فولادی در بازار آسیا روند صعودی پایداری دارد و به اعتقاد برخی منابع احتمالا قیمت فولاد در ماه مه امسال از قله های تاریخی سال 2008 عبور کند.

ساعت 10 صبح پنجشنبه 9 اردیبهشت ( 29 آوریل) طلای نقدی با 0.15 درصد یا 2.75 دلار صعود به قیمت 1784.84 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1772.82 و 1789.88 دلار بود.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: ” در آخرین جلسه بانک مرکزی آمریکا، فدرال رزرو به سیاست های انبساطی خود پایبند بود. با برطرف شدن این ریسک سرمایه گذاران به معاملات خود با دید بهبود اوضاع اقتصادی روی آوردند. در نتیجه شاخص دلار تضعیف شد در حالی که بازده اوراق قرضه بدون تغییر گزارش می شود. همچنین با رویت عدم تغییر سیاست فدرال رزرو در جهت حمایت های مالی و سیاست های انبساطی، بسیاری از سرمایه گذاران به خرید طلا روی آورده اند.”

روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که هنوز برای عقب نشینی از سیاست های حمایتی اضطراری زود است و پس از شیوع کرونا هنوز بسیاری از مردم بیکار هستند.

جو بایدن در اولین سخنرانی خود در مقابل کنگره از بسته 1.8 تریلیون دلاری برای کمک به خانواده ها و نظام آموزشی صحبت کرد. این رویکرد عامل دیگری است که با افزایش نقدینگی و تورم از بازار طلا حمایت می کند.

احتمال عبور قیمت فولاد از قله های 2008

قیمت محصولات فولادی در بازار آسیا روند صعودی پایداری دارد و به اعتقاد برخی منابع احتمالا قیمت فولاد در ماه مه امسال از قله های تاریخی سال 2008 عبور کند.

فولادسازان منطقه شرق آسیا نسبت به آینده بازار فولاد بسیار خوشبین هستند و انتظار می رود قیمت عرضه های خود را باز هم افزایش دهند. یکی از تولیدکنندگان بزرگ ژاپنی عرضه محموله های ژوئن به جنوب شرق آسیا را متوقف کرده زیرا مقدار محصول کافی در اختیار ندارد و ترجیح می دهد حجم بیشتری از محصول خود را به بازار اروپا صادر کند.

یکی از تولیدکندگان بزرگ فولاد در کره جنوبی در هفته جاری قیمت عرضه کلاف گرم به بازار آسیا را به 1000 دلار در تن cfr افزایش داد. این شرکت کلاف سرد را به قیمت 1100 دلار در تن cfr جنوب شرق آسیا عرضه می کند. قیمت عرضه این شرکت برای کلاف گالوانیزه معادل 1200 دلار در تن cfr اعلام شده است. با نزدیک شدن ماه مه این شرکت همچنان نسبت به افزایش بیشتر قیمت امیدوار است زیرا تقاضای صنایع پایین دستی برای محصولات فولادی تخت مناسب ارزیابی می شود.

روز دوشنبه 26 آوریل ارزیابی روزانه فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم در بازار داخلی شرق چین معادل 5740-5780 یوان در تن اعلام شد. یکی از معامله گران مستقر در شانگهای می گوید: “قیمت ها بسیار نزدیک به قله های تاریخی سال 2008 است و احتمال زیادی دارد که بتوانیم از آن سطوح عبور کنیم.”

ارزیابی فست ماکتس

طبق ارزیابی فست مارکتس در دوره 30 ژوئن تا 7 ژوئیه 2008 قیمت کلاف گرم به قله 5830-5850 یوان در تن رسیده بود. کنترل های زیست محیطی و محدودیت های تولیدی در تانگشان چین از جمله عواملی است که افزایش بهای فولاد را تسهیل می کند. انتظار می رود در ماه مه تقاضای فصلی برای میلگرد فولادی قوی باشد. در این فصل به دلیل شرایط مناسب جوی فعالیت های ساختمانی در چین رونق می گیرد.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید