به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱

تداوم کاهش موجودی مس در انبارهای LME

فلزات اساسی

در جریان تعطیلات سال نو چینی قیمت مس در بورس فلزات لندن همچنان بالا بود و جلسه روز جمعه 27 ژانویه را به قیمت 9270 دلار در تن خاتمه داد که 1 درصد کاهش روزانه را نشان می دهد. در این روزها موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن روندی کاهشی داشت.

هفته گذشته چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده بازار فلزات در جهان تعطیل بود که در نتیجه آن رکود معاملاتی را شاهد بودیم. اما قیمت مس بطور کلی همچنان بالا باقی مانده و تغییر کمی را تجربه کرد.

در این مدت بازار بیشتر بر روی عملکرد اقتصادی ایالات متحده تمرکز داشت. شاخص قیمت تولید کننده آمریکا برای ماه دسامبر روز جمعه منتشر شد. همچنین روز پنجشنبه رشد تولید ناخالص داخلی این کشور اعلام شد که حاکی از کاهش رشد اقتصادی بود هر چند که رقم اعلامی دست کم بهتر از پیش بینی های بازار بود. انتشار این مجموعه آمار اقتصادی از شاخص دلار حمایت کرد و در نتیجه روز جمعه قیمت مس در بورس فلزات لندن تحت فشار قرار گرفت.

از سوی دیگر در طول تعطیلات سال نو چین موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن روندی کاهشی داشت و روز جمعه 27 ژانویه ( 7 بهمن) به 73975 تن رسید. این رقم 6050 تن کمتر از قبل تعطیلات (80025 تن) می باشد.

روز شنبه 28 ژانویه اولین روز کاری چینی ها پس از تعطیلات بود. در هفته ای که گذشت موجودی کاتد مس در انبارهای اصلی چین 39400 تن افزایش داشت و روز شنبه به 236 هزار تن رسید. در جریان تعطیلات چین کارخانجات ذوب این کشور به تولید خود ادامه دادند در حالی که کارخانجات پایین دستی عمدتا عملیات تولیدی نداشتند. در نتیجه موجودی مس در انبارهای چین افزایش پیدا کرد. البته به دلیل عدم کارایی درست سیستم حمل و نقل مقدار افزایش موجودی در بازار چین کمتر از رشد موجودی ها در دوره مشابه سال گذشته بود.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید