به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

تحلیل بازار طلا با نوسانات شاخص دلار

آزمایش مقاومت 1800 دلار در بازار طلا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی وضعیت صعودی دارد و به نظر می رسد در آینده نزدیک بار دیگر مقاومت 1800 دلار در اونس آزمایش خواهد شد.

ساعت 11 صبح پنجشنبه 16 اردیبهشت (6 آوریل) طلای نقدی با 0.48 درصد یا 8.6 دلار صعود به قیمت 1794.14 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1782.63 و 1794.30 دلار در اونس بود.

شاخص دلار آمریکا با 0.04 درصد نزول به 91.27 واحد رسیده است. این شاخص ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از ارزهای خارجی نشان می دهد. تضعیف شاخص دلار با ارزان کردن طلا برای خریداران سایر کشورها بر جذابیت این فلز گرانبها می افزاید.

در ماه آوریل اشتغال در بخش خصوصی ایالات متحده با بیشترین میزان در هفت ماه گذشته رشد داشت در حالی که با افزایش تقاضای مشتریان، شرکت ها با ظرفیت بالاتری مشغول فعالیت هستند. تزریق گسترده نقدینگی توسط بانک مرکزی آمریکا و افزایش بیمه بیکاری پرداختی سبب شده که تقاضای بیشتری برای کالاها و خدمات ایجاد شود. این موضوع می تواند رشد تورم را نیز به دنبال داشته باشد. از آنجایی که بسیاری از سرمایه گذاران طلا را به عنوان سپری در مقابل تورم نگهداری میکنند، افزایش تورم می تواند اثر مثبتی بر بازار طلا داشته باشد.

اخیرا رئیس بانک مرکزی آمریکا نگرانی از رشد افسار گسیخته تورم در این کشور را بی مورد دانست و تاکید کرد که فعلا نرخ بهره در محدوده صفر باقی خواهد ماند. نرخ پایین بهره با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا عامل مثبتی برای بازار این فلز گرانبها محسوب می شود.

ثبات بازار طلا به رغم کاهش شاخص دلار

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده 1780 دلار نوسان دارد در حالی که تضعیف شاخص دلار نتوانست حمایت قابل توجهی از بازار این فلز گرانبها داشته باشد.

ساعت 10:45 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.007 درصد یا 13 سنت افزایش قیمت در سطح 1778.63 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1776.23 و 1783.30 دلار بود.

پالادیوم با 0.1 درصد صعود به 2985.81 دلار در اونس رسید. روز گذشته قیمت این فلز گرانبها به قله تاریخی 3017.18 دلار در اونس رسیده بود.

شاخص دلار در مقابل سبدی از شش ارز خارجی با 0.1 درصد نزول به 91.1 واحد رسید. شاخص دلار در یک ماه گذشته 1.24 درصد نزول داشته است. روز سه شنبه رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که از نظر او هیچ مشکلی در زمینه تورم وجود ندارد. به این ترتیب وی احتمال افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم را رد می کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با تزریق هر چه بیشتر نقدینگی علاوه بر کاهش اثرات منفی کرونا، بخشی از زیرساخت های این کشور را نیز بازسازی نماید. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد و از جذابیت آن می کاهد. بنابر این رویکرد فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره در محدوده صفر خبر خوبی برای طلا محسوب می شود.

منبع:msn

نظر خود را بنویسید