به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

بهترین عملکرد هفتگی طلا در دو ماه گذشته

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، با وجود کاهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه، در مجموع هفته ای مثبت برای بازار این فلز گرانبها رقم خورد. عدم تمایل فدرال رزرو آمریکا به افزایش زودهنگام نرخ بهره و یا کاهش خرید اوراق قرضه سبب شد از نیمه دوم هفته روندی صعودی را در بازار طلا شاهد باشیم.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 0.92 درصد یا 16.91 دلار نزول به قیمت 1813.62 دلار در اونس بسته شد. دامنه تغییرات قیمت بین 1810.14 و 1831.39 دلار بود.

پس از پایان جلسه ماه ژوئیه فدرال رزرو، روز پنجشنبه بازار طلا به قله دو هفته ای رسید. جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت که بازار کار این کشور هنوز فاصله زیادی تا بهبود دارد و این نهاد همچنان از آن حمایت خواهد کرد.

استراتژیست ارشد شرکت RJO Futures می گوید که داده ها نشان می دهد تورم در ماه گذشته با سرعت کمتری افزایش داشت و این موضوع همراه با تقویت شاخص دلار مانعی پیش روی افزایش بهای طلا بود. طلا معمولا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود. این فعال بازار می افزاید: “طلا هنوز موقعیت خوبی دارد و با توجه به عدم تصمیم فدرال رزرو برای تغییر سیاست خرید دارایی و یا تغییر نرخ بهره، بازار طلا قوت بیشتری پیدا کرده است.”

بازده پایین تر اوراق خزانه دولتی هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد و بر جذابیت آن می افزاید. شاخص دلار که اخیر به کف یک ماهه تنزل پیدا کرده بود موفق شد 0.3 درصد صعود داشته باشد که این امر از جمله دلایل کاهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه بود. در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.3 درصد نزول به 25.45 دلار در اونس رسید. پالادیوم 0.5 درصد صعود کرد و به 2659.19 دلار در اونس رسید. پلاتین با 1.1 درصد نزول در 1048.81 دلار در اونس گزارش شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید