به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۰

اخبار شیوع نوع جدید کرونا و توقف طلا زیر ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی بطور مقطعی تا محدوده 1815 دلار در اونس پیش روی کرد اما در نهایت با کمی صعود همچنان زیر 1800 دلار در اونس بسته شد. خبر شیوع نوع جدید ویروس کرونا در جهان عاملی بود که در مقطعی هجوم به بازار طلا و گرفتن پوشش در مقابل ریسک را به دنبال داشت.

در پایان معاملات روز جمعه 26 نوامبر ( 5 آذر) طلای نقدی با 0.18 درصد یا 3.13 دلار صعود به قیمت 1792.6 دلار در اونس بسته شد. دامنه نوسان قیمت بین 1784.06 و 1814.63 دلار بود.

مقامات رسمی در کشورهای مختلف نسبت به شیوع نوع جدید ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده اند. اتحادیه اروپا و انگلیس کنترل روی مرزهای خود را بیشتر کرده و محققان مشغول بررسی هستند که آیا جهش جدید کرونا نسبت به واکسن های موجودی مقاومت است یا خیر. این موضوع همچنین فروش گسترده و کاهش قیمت نفت خام را به دنبال داشت.

در ابتدا بازار طلا از جو ریسک گریز حاکم بر بازار منتفع شد و افزایش قیمت داشت اما در نهایت فضای منفی موجود در بازار کالا قیمت این فلز گرانبها را نیز تحت تاثیر قرار داد. عقب نشینی شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه از جمله عواملی است که فعلا از بازار طلا حمایت کرده و مانعی برای افت بیشتر قیمت ها است.

یکی از تحلیل گران می گوید: “در فضای موجود احتمالا بازار طلا حمایت خوبی داشته باشد فعلا پیش بینی می کنم که موضوع کاهش محرک های اقتصادی توسط فدرال رزرو به حاشیه رانده شود.”

با وجود این طلا همچنان بدترین عملکرد هفتگی خود از اواسط ماه ژوئن را به ثبت رساند و حدود 3 درصد افت قیمت را تجربه کرد. در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 1.9 درصد نزول به 23.14 دلار رسید. پلاتین 4.3 درصد نزول داشت و در 952.77 دلار قرار گرفت. پالادیوم با 6 درصد نزول به 1747.95 دلار رسید.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید