به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

اخبارفلزات اساسی و طلا در بازار جهانی

تداوم روند صعودی در بازار فلزات اساسی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان معاملات روز جمعه 7 مه قیمت همه فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای صعودی بود. مس 2.63 درصد و آلومینیوم 2.93 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساندند. روز جمعه در آخرین معاملات هفته قیمت طلا در بازار جهانی با بیش از 2.5 درصد جهش موفق شد با قدرت از مقاومت 1800 دلار در اونس عبور کند.

در پایان معاملات روز جمعه قیمت قرارداد آتی مس SHFE 2106 در بورس آتی شانگهای با 2.63 درصد صعود به 74900 یوان در تن رسید. آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن همچنان بالای 10 هزار دلار قرار دارد و در پایان معاملات روز جمعه به محدوده 10356 دلار در تن رسید.

هفته گذشته آمار متقاضیان جدید بیمه بیکاری در ایالات متحده معادل 498 هزار نفر بود که پس از آغاز شیوع کرونا کف تازه ای محسوب می شود. این امر از بهبود بازار کار در آمریکا حکایت دارد اما در کنار این موضوع آمار تعداد مشاغل جدید در این کشور کمتر از انتظار تحلیل گران بود.

بانک مرکزی انگلستان سیاست پولی خود برای ماه مه را بدون تغییر اعلام کرد اما قرار است مقدار خرید اوراق قرضه دولتی این کشور از 4.4 میلیارد پوند در هفته به 3.4 میلیارد پوند در هفته کاهش پیدا کند. این امر می تواند از کاهش تدریجی کمک های اضطراری بانک مرکزی انگلیس برای کنترل تبعات کرونا حکایت داشته باشد.

روز جمعه قرارداد آتی آلومینیوم SHFE 2106 با 2.93 درصد صعود به 19855 یوان در تن رسید. روی با 2.33 درصد صعود در 22415 یوان در تن بسته شد. سرب نیز 2.44 درصد افزایش قیمت داشت و به 15755 یوان در تن رسید.

جهش 2.5 درصدی قیمت طلا

روز جمعه در آخرین معاملات هفته قیمت طلا در بازار جهانی با بیش از 2.5 درصد جهش موفق شد با قدرت از مقاومت 1800 دلار در اونس عبور کند.

در پایان معاملات روز جمعه 17 اردیبهشت ( 7 مه) طلای نقدی با 2.57 درصد یا 45.88 دلار صعود به 1831.42 دلار رسید. دامنه تغییرات قیمت بین 1813.08 و 1841.49 دلار بود.

به این ترتیب بهترین عملکرد هفتگی طلا در سه ماه اخیر رقم خورد. کاهش شدید آمار مشاغل جدید در ایالات متحده در کنار کمبود نیروی کار از جمله دلایل تقویت بهای طلا می باشد. با توجه به توزیع گسترده نقدینگی بین افراد و تقویت بیمه های بیکاری در ایالات متحده بسیاری از آمریکایی ها ترجیح می دهند به جای کار از مزایای بیمه بیکاری و کمک های دولتی استفاده کنند زیرا این مزایا از حقوق و دستمزد قبلی آنها بالاتر است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها نمی توانند با نرخ دستمزدهای قدیم نیروی کار لازم را جذب نمایند.

تحلیل‌گر ارشد کیتکو متالز می نویسد: “گزارش کار آمریکا دست کم در کوتاه مدت آب سردی بود بر احتمال افزایش نرخ بهره زیرا وضعیت اقتصادی ضعیف تر از انتظارات است.”

همچنین شاخص دلار در مسیر نزول قرار گرفته و روز جمعه با 0.79 درصد نزول به 90.23 واحد رسید. این شاخص ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از ارزهای خارجی نشان می دهد. تضعیف شاخص دلار بطور کلی خبر خوبی برای طلا محسوب می شود. تحلیل گر OANDA معتقد است که مقاومت های پیش روی طلا در 1857 و 1925 دلار قرار دارد و آزمایش این مقاومت ها دور از ذهن نیست. در زمینه تقاضا فیزیکی طلا، با توجه به شیوع گسترده کرونا در هند تقاضای این کشور برای طلای فیزیکی کاهش نشان می دهد.

منبع:metalreuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید