به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

اخبارمربوط به فولاد چین و آلومینیوم آمریکا

felez

کاهش نرخ استرداد مالیات بر صادرات فولاد از چین

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شرایط بنیادی بازار از جمله عرضه ناکافی و تقاضای قوی همچنان از بازار آلومینیوم حمایت می کند. بدین خاطر پرمیوم این محصول در منطقه میدوست از مارس تا کنون 48 درصد افزایش داشته است. همچنین وزارت دارایی چین روز چهارشنبه 28 آوریل اعلام کرد که از تاریخ 1 مه امسال نرخ استرداد مالیات بر صادرات برای برخی از محصولات فولاد کاهش پیدا می‌کند.

این تصمیم محصولات فولادی با کد HS 7205-7307 را شامل خواهد شد. این محصولات کلاف گرم، میلگرد، مفتول، ورق نورم گرم و سرد، پلیت، تیرآهن و فولاد ضدزنگ را در برمی‌گیرد.

از ژانویه و فوریه امسال شایعاتی درباره لغو یا کاهش نرخ استرداد مالیات بر صادرات محصولات فولادی از چین مطرح شده بود. عدم اطمینان درباره این موضوع خود برخی نوسانات را در بازار فولاد به وجود آورد.

این سیاست جدید تقریبا همه محصولات فولادی به جز کلاف سرد، کلاف گالوانیزه و کلاف با پوشش آلومینیوم-روی را شامل می شود. گرچه این محصولات از کاهش نرخ مستثنی شده اما فعالان بازار به فست مارکتس گفتند که احتمالا نرخ استرداد مالیات بر صادرات از 13 درصد فعلی به 4 یا 9 درصد تقلیل خواهد یافت.

همچنین وزارت دارایی چین اعلام کرده که قصد دارد مالیات بر واردات و صادرات مواد اولیه فولاد را تعدیل کند. هدف از این اقدام کاهش هزینه واردات و افزایش واردات مواد اولیه تولید فولاد می باشد. به این ترتیب چین قصد دارد با حرکت در جهت کاهش معافیت های صادراتی از مقدار صادرات فولاد این کشور بکاهد و در عین حال با تسهیل واردات مواد اولیه بر تولید فولاد این کشور بیافزاید.

پرمیوم آلومینیوم آمریکا در قله های تاریخی

در هفته منتهی به سه شنبه 27 آوریل پرمیوم آلومینیوم در بیشتر نقاط جهان پایدار بود به جز منطقه مید وست آمریکا که در آن جهش بی سابقه پرمیوم آلومینیوم به قله های تاریخی را شاهد بودیم. کمبود عرضه در کنار تقاضای قوی به عنوان دلیل این روند مطرح می شود.

ارزیابی فست مارکتس

روز سه شنبه ارزیابی هفتگی فست مارکتس برای پرمیوم آلومینیوم P1020A بر مبنای ddp منطقه میدوست آمریکا معادل 24-25 سنت در هر صد پوند اعلام شد که 1 سنت در مقایسه با هفته قبل افزایش داشته است. به این ترتیب اکنون پرمیوم این منطقه به بالاترین سطح از زمان شروع ارزیابی فست مارکتس در سال 2003 میلادی رسیده است.

پیش از این در ژانویه 2015 پرمیوم آلومینیوم این منطقه به قله 24-24.25 سنت در هر صد پوند رسیده بود. به گفته فعالان بازار، با وجود افزایش پرمیوم ها به قله های تاریخی هنوز هم قیمت به اندازه کافی بالا نیست که بتوان واردات خارجی را جذب کرد. تقویت پرمیوم ها در روتردام و ژاپن سبب شده که اروپا و آسیا جذابیت بیشتری برای فروشندگان داشته باشد.

شرایط بنیادی بازار از جمله عرضه ناکافی و تقاضای قوی همچنان از بازارآلومینیوم حمایت می کند. بدین خاطر پرمیوم این محصول در منطقه میدوست از مارس تا کنون 48 درصد افزایش داشته است.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید